Krallan Postat 16 januari 2011 Postat 16 januari 2011 (ändrat) Då har man blivit med ett nytt kar, ett MP Scubacube.Har inte varit aktiv här förut, men smygläst här sedan ett år tillbaka ungefär.Har ett Brillux 72L igång sen en tid tillbaka.Det nya karet kommer inte att bli klart nästa vecka. Jag har bestämt mig för att det får ta den tid det tar, ska skaffa de prylarna jag vill ha och inga nödlösningar på något vis.. Tack JohanP för tipset om karet..PS: Bilden är på mitt brillux Ändrat 16 januari 2011 av Krallan g
osby0479 Postat 16 januari 2011 Postat 16 januari 2011 Du gör helt rätt, det sista man ska göra i denna hobbyn är att stressa!Så bara ta det lugnt så kommer ditt projekt att bli kalas bra!
hästnos Postat 16 januari 2011 Postat 16 januari 2011 Jag funderar på att köpa MP marine . Är det en sån som du har
Krallan Postat 16 januari 2011 Författare Postat 16 januari 2011 Jag funderar på att köpa MP marine . Är det en sån som du harNej det är tyvärr inte marine...
Krallan Postat 16 januari 2011 Författare Postat 16 januari 2011 Några bilder på de lilla jag har... kan inte ens namn på dom!!
PatriksS Postat 16 januari 2011 Postat 16 januari 2011 1 är Tubastarea2 verkar vara Pocillopora damicornis3 är Euphyllia glabrescens
Krallan Postat 16 januari 2011 Författare Postat 16 januari 2011 Är det någon som använder Giesmann Helios ljusramp, altså den med både dioder och T5? Är väldigt intresserad av denna..
_Manne_ Postat 16 januari 2011 Postat 16 januari 2011 Är det någon som använder Giesmann Helios ljusramp, altså den med både dioder och T5? Är väldigt intresserad av denna..Lägg en förfrågan i delen ljuse här på forumet så kanske någon kan ge ett svar, är också nyfiken på denna lösning.Mvh ManneSent from my iPhone using Tapatalk
Krallan Postat 22 januari 2011 Författare Postat 22 januari 2011 Tja.. tänkte gå lös på akvariet med borrmaskinen... Ska använda mig av sump, så jag tänkte fråga er hur stora mina genomföringar bör vara?? Retur, Durso och evakuering...Ha en salt helg/Anders "Krallan" Krantz
_Manne_ Postat 22 januari 2011 Postat 22 januari 2011 Tja.. tänkte gå lös på akvariet med borrmaskinen... Ska använda mig av sump, så jag tänkte fråga er hur stora mina genomföringar bör vara?? Retur, Durso och evakuering...Ha en salt helg/Anders "Krallan" KrantzOm du vill köra 25mm rör överallt så ska du borra upp hålen till ca 33-34mmJag kör så i min 60kub. Funkar utmärkt.Mvh ManneSent from my iPhone using Tapatalk
Krallan Postat 22 januari 2011 Författare Postat 22 januari 2011 Om du vill köra 25mm rör överallt så ska du borra upp hålen till ca 33-34mmJag kör så i min 60kub. Funkar utmärkt.Mvh ManneSent from my iPhone using TapatalkDå har vi receptet på denna operation också!!! Tack för snabbt svar!Kommer säkert flera hundra frågor senare!!!
Krallan Postat 1 februari 2011 Författare Postat 1 februari 2011 Två nya inköp, tyvärr har de inte "blommat" ut ännu efter ett dygn..Ingen höjdar kvalitè på bilderna heller...
_Manne_ Postat 1 februari 2011 Postat 1 februari 2011 första bilden är ju riktigt nice!! fin LPS.mvh manne
Krallan Postat 1 februari 2011 Författare Postat 1 februari 2011 Catalaphyllian är jag riktigt supernöjd med..första bilden är ju riktigt nice!! fin LPS.mvh manne
_Manne_ Postat 1 februari 2011 Postat 1 februari 2011 Catalaphyllian är jag riktigt supernöjd med..jag *vet* var du köpt den... lycka till nu med den.mvh manne
Krallan Postat 1 februari 2011 Författare Postat 1 februari 2011 Tack... Tror nog att de ska gå bra...jag *vet* var du köpt den... lycka till nu med den.mvh manne
JohanP Postat 2 februari 2011 Postat 2 februari 2011 Jag också............. ja, Catalaphyllian är grym.Inget fel alls på bilderna heller Anders. Du börjar få en go liten samling koraller nu. Härligt.jag *vet* var du köpt den... lycka till nu med den.mvh manne
Krallan Postat 2 februari 2011 Författare Postat 2 februari 2011 De e inte mycket till samling jag har... jämfört med era kar!!! ojoj va fina!!Jag också............. ja, Catalaphyllian är grym.Inget fel alls på bilderna heller Anders. Du börjar få en go liten samling koraller nu. Härligt.
Krallan Postat 2 februari 2011 Författare Postat 2 februari 2011 Knapparna på bild1 är införskaffade idag..
herrGreen Postat 3 februari 2011 Postat 3 februari 2011 Matar du Tubastrean med något? Här finns lite chyst hjälp om den inte vill sträcka på sig.http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?t=1965877
Krallan Postat 3 februari 2011 Författare Postat 3 februari 2011 Jag hade problem i början med den, men den ska stå med bra drag i vattnet, min blommar faktiskt ut kanonfint när jag matar med Artemia, och även med Zeovit vitalizer funkar bra..men i mitt pågående bygge måste jag ha mer skugga till den...Tack för tipset..Matar du Tubastrean med något? Här finns lite chyst hjälp om den inte vill sträcka på sig.http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?t=1965877
Krallan Postat 3 februari 2011 Författare Postat 3 februari 2011 Tror nog jag ska prova mysis ändå... vet att dom kan sträcka ordentligt på sig... tack än en gångMatar du Tubastrean med något? Här finns lite chyst hjälp om den inte vill sträcka på sig.http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?t=1965877
Krallan Postat 26 mars 2011 Författare Postat 26 mars 2011 Har ju som sagt skaffat ett MP Scubacube 275L... tänkte köra med sump...Vad är är dröm setup:en till detta kar??Ljus, skummare, streamers, returpump etc etc..
_Manne_ Postat 27 mars 2011 Postat 27 mars 2011 Någon rolig LED belysning , returpump funkar med tex tunzes nya mycket tysta sak. 1073.050 om jag mins rätt bland siffrorna.Skummare handlar lite om pengar vs märke.. Finns gott om o välja på. Sen får du ha någon streamer pump i karet.. Tunzes styrbara 6055 alt vortech är väl att reka där.Men nu till dig.. Vad planerar du att ha i karet ? Innehållet styr ju en del ang vilken hårdvara du ska satsa på.Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk
Krallan Postat 27 mars 2011 Författare Postat 27 mars 2011 Jag kommer inte att ha ells mkt fisk, sen exakt vad jag ska ha i karet har jag inte bestämt än förr... tittar och läser om invånare hela tiden för att lära..Skummare hade jag tänkt mig en bubbelmagus nac7 eller om någon annan har ett bra tips kanske..Någon rolig LED belysning , returpump funkar med tex tunzes nya mycket tysta sak. 1073.050 om jag mins rätt bland siffrorna.Skummare handlar lite om pengar vs märke.. Finns gott om o välja på. Sen får du ha någon streamer pump i karet.. Tunzes styrbara 6055 alt vortech är väl att reka där.Men nu till dig.. Vad planerar du att ha i karet ? Innehållet styr ju en del ang vilken hårdvara du ska satsa på.Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk
Rekommenderade inlägg