Gå till innehåll

Sötvattensdoppa mussla, mot planareier ??


Mattias

Rekommenderade inlägg

Det är iofs inget jag skulle vilja testa, bättre då att "borsta av den" som man gör med pestsnäckor som sitter på musslor, alternativt att sätta den i ett karantänskar där man låter en gylta festa på krypen, om det behövs.

Finns det annars inget medel mot dessa kryp? Isf skulle man ju kunna medicinera i ett karantänskar och sen flytta över musslan efteråt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle nog inte våga köra ett blötdjursmedel på en mussla, sötvattendopp vet jag däremot fler som använt sig av. Då har det dock inte handlat om planaria utan andra problemmed själva musslan.

Det finns flera trådar om det på dom större forumen samt så tror jag attdet finns ett forum som är dedikerat för jättemusslor.

Sen när det gäller koraller så bör man inte sötvattendoppa SPS rent generellt.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vill köpa en mussla, dock ligger den i en burk som jag vet att det finns massor av planarier i. Funkar det att doppa en mussla, precis som det funkar m koraller ??

Du kan sötvattensdoppa musslor, se bara till att hålla samma PH och temp. Flatworms exit hade jag inte vågat använda mig av på musslor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...