svedalaciklid Postat 31 januari 2011 Postat 31 januari 2011 fiskarna dör efter att min anemon blivit stripsad lite i en pump idag ,flyttat på anemonen och den ser ut som den kommer klara sig men nu har min gula kirurg och snart även min kaninfisk lämnat inmycket gifter som kan frigjorts i vattnet av anemonen? Citera
Wiking Postat 31 januari 2011 Postat 31 januari 2011 Japp, det måste vara gifter. I med kol och gör vattenbyten. Det kan inte vara någon tillfällighet att fiskarna dör när anemonen har blivit strippad. Skumma blött som attan också. Citera
svedalaciklid Postat 31 januari 2011 Författare Postat 31 januari 2011 ja med tanke på att där aldrig varit nåt bortfall tidigare bara en som blev utmobbad , så tror jag det med skummar på allt vad det går o satt i fler pumpar för att ge mer syre i vattnet ,skumma är att alla chippar inte utan 3 fiskar bara , bara o bara de tre största självklart, har ju inget salt hemma eller kol så får väl vänta ut det o se vad som klarar sig tyvärr Citera
johan_f Postat 31 januari 2011 Postat 31 januari 2011 gör ett stort vattenbyte så fort du kan, typ 50% om det går så du halverar giftet... Har du tur så stryker inte allt för mycket fisk. Det är Anemonens försvarsmekanism att spruta ut gift när den tror att den blir attackerad. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.