JohanP Postat 3 februari 2011 Postat 3 februari 2011 När jag kom hem från jobbet nu i kväll hade min osmolator, Tunze 5017, lagt av.Den optiska givaren fungerar och displayen anger "level". När jag lyfter givaren manuellt boder det ju stå som det ska "pump on" men denna lampa tänds inte och pumpen är stendöd. Jag har haft strömmen ur en timme för att kolla om det var något med timern men det blev inte bättre.Har inte lust eller ork att gissa mer just nu så: Vad kan ha hänt och vad kan jag göra som nästa steg?Är själva pumpen helt kapslad eller går den att ta isär.Kan man köpa ny separat pump om det nu är den som är problemet?Tack på förhand. Citera
kallehornstrom Postat 3 februari 2011 Postat 3 februari 2011 Det är nog inte fel på pumpen. Testa att rengöra sensorn. Om inte det funkar så är det säkert nått med elektroniken. Citera
JohanP Postat 3 februari 2011 Författare Postat 3 februari 2011 Då är det tragiskt nog så att det är elektroniken för sensorn är rengjord och därmed utesluten.Tack ändå.Det är nog inte fel på pumpen. Testa att rengöra sensorn. Om inte det funkar så är det säkert nått med elektroniken. Citera
kallehornstrom Postat 4 februari 2011 Postat 4 februari 2011 Har garanti gått ut eller? Jag har hört att Tunze ska vara bra att ha att göra med när det gäller reklamationer. Citera
_Manne_ Postat 4 februari 2011 Postat 4 februari 2011 Då är det tragiskt nog så att det är elektroniken för sensorn är rengjord och därmed utesluten.Tack ändå.Vi får testa pumpen o se vad som händer.. Känns lite olustigt just nu.Mvh ManneSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.