goradl Postat 5 februari 2011 Postat 5 februari 2011 Är det någon som vet hur länge en Flavescens brukar leva, jag har haft min i drygt 2 år och började tänka på det häromdan. Citera
Nordin Postat 5 februari 2011 Postat 5 februari 2011 Har hört folk säga runt 10 år men sen om det stämmer är en annan femma . Citera
Ted Camenius Postat 5 februari 2011 Postat 5 februari 2011 De kan nog bli rätt gammla, 2år är nog bara en ungdom Jag har min allra första invånare kvar. En eldräka, snart 5 år gammal. Känns lite konstigt att ha en räka som nästan är jämngammal med min äldsta son. Citera
SaltDummie Postat 5 februari 2011 Postat 5 februari 2011 Haft min i 4år, fick den med ett begagnat kar jag köpt och enligt säljaren så hade han haft den i två år! Citera
Ozric Postat 5 februari 2011 Postat 5 februari 2011 I vilken size har de varit i då? Jag tycker det låter lite lite (?). Om den hålls i ett ,för fisken så optimalt vatten som möjligt utan svaj samt slapp rovdjur torde den väl leva i åtminstone 10? Här sägs det att flavisens blir bortåt 18 cm. Hur gammal är en sån fisk? Jag spånar typ; har individen tur å hamnar "rätt" el sluppit rovfisk lever den, ja kanske riktigt länge? Vore kul å veta slog det mig. Kanske nån som läser detta som har Z.flavicsens med många år år på nacken? Citera
Luddox Postat 5 februari 2011 Postat 5 februari 2011 I vilken size har de varit i då? Jag tycker det låter lite lite (?). Om den hålls i ett ,för fisken så optimalt vatten som möjligt utan svaj samt slapp rovdjur torde den väl leva i åtminstone 10? Här sägs det att flavisens blir bortåt 18 cm. Hur gammal är en sån fisk? Jag spånar typ; har individen tur å hamnar "rätt" el sluppit rovfisk lever den, ja kanske riktigt länge? Vore kul å veta slog det mig. Kanske nån som läser detta som har Z.flavicsens med många år år på nacken?Det är väl just det ovanstående inlägg säger, att de lever i många år? De har ju haft dem i 2-4 år, och det är ju inte när de dött som anges. Min har jag haft i ett drygt år och den är ca 12 cm. Ser också fram mot att sällskapa med den många år till.. Citera
Ozric Postat 5 februari 2011 Postat 5 februari 2011 http://oxy.academia.edu/JeremyClaisse/Papers/143826/Habitat-_and_sex-specific_life_history_patterns_of_yellow_tang_Zebrasoma_flavescens_in_Hawaii_USA glömde länken jag tänkte på.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.