goradl Postat 5 februari 2011 Dela Postat 5 februari 2011 Är det någon som vet hur länge en Flavescens brukar leva, jag har haft min i drygt 2 år och började tänka på det häromdan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 5 februari 2011 Dela Postat 5 februari 2011 Har hört folk säga runt 10 år men sen om det stämmer är en annan femma . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted Camenius Postat 5 februari 2011 Dela Postat 5 februari 2011 De kan nog bli rätt gammla, 2år är nog bara en ungdom Jag har min allra första invånare kvar. En eldräka, snart 5 år gammal. Känns lite konstigt att ha en räka som nästan är jämngammal med min äldsta son. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 5 februari 2011 Dela Postat 5 februari 2011 Haft min i 4år, fick den med ett begagnat kar jag köpt och enligt säljaren så hade han haft den i två år! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ozric Postat 5 februari 2011 Dela Postat 5 februari 2011 I vilken size har de varit i då? Jag tycker det låter lite lite (?). Om den hålls i ett ,för fisken så optimalt vatten som möjligt utan svaj samt slapp rovdjur torde den väl leva i åtminstone 10? Här sägs det att flavisens blir bortåt 18 cm. Hur gammal är en sån fisk? Jag spånar typ; har individen tur å hamnar "rätt" el sluppit rovfisk lever den, ja kanske riktigt länge? Vore kul å veta slog det mig. Kanske nån som läser detta som har Z.flavicsens med många år år på nacken? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Luddox Postat 5 februari 2011 Dela Postat 5 februari 2011 I vilken size har de varit i då? Jag tycker det låter lite lite (?). Om den hålls i ett ,för fisken så optimalt vatten som möjligt utan svaj samt slapp rovdjur torde den väl leva i åtminstone 10? Här sägs det att flavisens blir bortåt 18 cm. Hur gammal är en sån fisk? Jag spånar typ; har individen tur å hamnar "rätt" el sluppit rovfisk lever den, ja kanske riktigt länge? Vore kul å veta slog det mig. Kanske nån som läser detta som har Z.flavicsens med många år år på nacken?Det är väl just det ovanstående inlägg säger, att de lever i många år? De har ju haft dem i 2-4 år, och det är ju inte när de dött som anges. Min har jag haft i ett drygt år och den är ca 12 cm. Ser också fram mot att sällskapa med den många år till.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ozric Postat 5 februari 2011 Dela Postat 5 februari 2011 http://oxy.academia.edu/JeremyClaisse/Papers/143826/Habitat-_and_sex-specific_life_history_patterns_of_yellow_tang_Zebrasoma_flavescens_in_Hawaii_USA glömde länken jag tänkte på.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.