Gå till innehåll

Flavescens


goradl

Rekommenderade inlägg

I vilken size har de varit i då? Jag tycker det låter lite lite (?). Om den hålls i ett ,för fisken så optimalt vatten som möjligt utan svaj samt slapp rovdjur torde den väl leva i åtminstone 10? :smiley24: Här sägs det att flavisens blir bortåt 18 cm. Hur gammal är en sån fisk? Jag spånar typ; har individen tur å hamnar "rätt" el sluppit rovfisk lever den, ja kanske riktigt länge? Vore kul å veta slog det mig. Kanske nån som läser detta som har Z.flavicsens med många år år på nacken?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I vilken size har de varit i då? Jag tycker det låter lite lite (?). Om den hålls i ett ,för fisken så optimalt vatten som möjligt utan svaj samt slapp rovdjur torde den väl leva i åtminstone 10? :smiley24: Här sägs det att flavisens blir bortåt 18 cm. Hur gammal är en sån fisk? Jag spånar typ; har individen tur å hamnar "rätt" el sluppit rovfisk lever den, ja kanske riktigt länge? Vore kul å veta slog det mig. Kanske nån som läser detta som har Z.flavicsens med många år år på nacken?

Det är väl just det ovanstående inlägg säger, att de lever i många år? :)

De har ju haft dem i 2-4 år, och det är ju inte när de dött som anges. Min har jag haft i ett drygt år och den är ca 12 cm. Ser också fram mot att sällskapa med den många år till..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...