Gå till innehåll

Puellaris spårlöst borta


NovemberRain

Rekommenderade inlägg

Halloj!

Har haft ett par puellaris som har mått hur bra som helst, flyttar runt sanden som ingenting hehe, underbara fiskar!

Men för ett par veckor sedan så vaknade jag en morgon och båda mina puellaris var totalt puts väck! :smiley3: Dom såg ut att må prima innan jag gick och la mig.

Letade igenom hela akvariet utan resultat, även i sumpen, på golvet under och i stenar (nästan iaf) men fann inga rester alls av mina två trotjänare.

Någon som har någon teori på vad som kan ha hänt mina puellaris ?

Allt annat lever och mår bra i karet så jag är väldigt förbryllad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Jag har varit med om samma sak, sett min puellaris ena dagen sen har den varit helt borta i kanske en månads tid, inte ens varit framme och käkat heller. sen en dag så har jag helt plötsligt sett att den suttit och kikat på mig när man grejat i burken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min puellaris försvann, hittade den två månader sedan bakom akvariet, intorkad.

Så, blir den skrämd eller något så hoppar den som bara den. Jag gissar på att de hoppat ut precis som Claes indikerar, eller alternativt grävt ett nytt hål någonstans i skymundan

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag har hittat mysteriet kring mina puellaris.

Igår när jag kom hem från jobbet tyckte jag att min dvärjkejsare saknades, letade och letade. Tills slut fann jag den i munnen på en krabba som var ca 1,5cm över ryggen och med riktigt håriga ben :smiley13: + en lite mindre krabba som låg och tittade på.

Kan ju vara så att mina puellaris gått samma öde till mötes.

Krabborna måste ju plocka fiskarna när dom sover på natten?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Frågan är ju om en så liten krabba skulle kunna ta en fisk, känns ju inte allt för troligt, utan krabborna är ett symptom och inte orsaken, dvs, dom äter liken, så som deras normala uppgift i ekosystemet är, asätare. Känns som det är nåt annat som tar kål på fisken om det är såpass små krabbor vi snackar om...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Frågan är ju om en så liten krabba skulle kunna ta en fisk, känns ju inte allt för troligt, utan krabborna är ett symptom och inte orsaken, dvs, dom äter liken, så som deras normala uppgift i ekosystemet är, asätare. Känns som det är nåt annat som tar kål på fisken om det är såpass små krabbor vi snackar om...

Ja jag känner lite så jag med faktiskt, visst krabbor är snabba men är dom verkligen så snabba ? Fiskarna äter och simmar bra, inga utslag eller nånting.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...