litetsmultron Postat 25 september 2011 Postat 25 september 2011 Har du gjort bakgrunden själv eller köpte du den? kolla på sådan för ett tag sen i lomma men köpte den aldrig. Om du har köpt den sa dom nått om utfällningar eller liknande? Citera
LN21 Postat 25 september 2011 Postat 25 september 2011 Snygga pelare.Kan det vara så att skummaren står för djupt i vatten?? Citera
Kexxet Postat 25 september 2011 Författare Postat 25 september 2011 Har du gjort bakgrunden själv eller köpte du den? kolla på sådan för ett tag sen i lomma men köpte den aldrig. Om du har köpt den sa dom nått om utfällningar eller liknande?Det är en köpt bakgrund http://www.korallenwelt.de/Korallenwelt.html är tillverkaren. Jag har kört akvariet med bakgrunden monterad i sötvatten ca. 3månader med 5st vattenbyten, de två sista med osmosvatten. Innan dess körde jag en resa med Silicarbon https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?40786-Brunt-vatten-vid-användning-av-Aqua-Connect-silicarbon Citera
Kexxet Postat 30 oktober 2011 Författare Postat 30 oktober 2011 Lite "liv" inköpt.1st Sjöborre, 2st Pepparmintsräkor samt 15+3st sniglar.Dock så har algerna ökar i omfång.Är algerna utav den sort man får med ett nystartat akvarium? (och som sedan minskar i omfång) eller är det en typ som kräveren speciell åtgärd? Citera
Ricke Postat 30 oktober 2011 Postat 30 oktober 2011 den bruna är kisel och kommer försvinna med tiden. den andra ser ut som bryopsis och bör du ta bort manuellt om inte din sjöborre tar den inom några dagar Citera
Edward Postat 30 oktober 2011 Postat 30 oktober 2011 Vilket vattendjup står skummaren i? rekommenderat är runt 20cm, Sen har du även ett litet munstycke på red dragon pumpen som man kan justera på. Citera
Kexxet Postat 31 oktober 2011 Författare Postat 31 oktober 2011 Edward:Nu fungerar skummaren bra.Jag har höjt skummaren ca 2cm, så nu är vattendjupet ca.20cm. Dock så började skummaren att lugna ner sig efter en stund att stenen varit i vattnet. Så kombinationen av mognare? vatten samt lägre vattennivå i skummaren har gjort att den skummar som tänkt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.