Gå till innehåll

CO2 scrubber


Marko

Rekommenderade inlägg

Jag tänkte göra ett litet experiment med CO2 scrubber på luftinsuget till skummaren.

Som Lasse visat så är det också ett bra filter media till luft som dras in i ATO behållaren om du har kalkvatten mix direkt i ATO vattnet.

Är någon annan intresserad av att sambeställa högkvalitativ CO2 scrubber media till självkostnadspris i Stockholm så säg till.

F.n. har jag bara hittat en leverantör i Göteborg, så det blir 150:- frakt att dela på. 75:- per kg eller 62:- per kg om vi lyckas samla ihop 20kg beställning. Hittar jag någon lokalt så säger jag såklart till, men dom flesta dykbutikerna i Sthlm verkar mest pyssla med neonfärgade våtdräkter och bassängskurser -boxing

Det är 'sofnolime' som jag tänkte köra med, det används i re-breather utrustning. Fördelen med denna är att det färgas lila när det mättas med CO2.

Om någon är intresserad att haka på så lämna en rad...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Toppen! Har ringt och mailat ett antal dykbutiker i sthlm, men dom som svarat har sagt nej hittills. Jag hör av mig om det blir aktuellt.

P.S. är det inte lite för kallt att dyka? Jag vägrar om det är kallare än 16-17 som det var på norra nya zeeland... :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...