Gå till innehåll

MrDTS Percula 120


MrDTS

Rekommenderade inlägg

Mitt ena glas är trasig till Mh armaturen, var till glasmästaren och frågade efter glas som tål värme, han hade 4mm ungsglas vad det nu hette ? det är ett keramisktglas, när man tittar noga på den så har den en svag orange/gul aktig yta kan detta påverka ljuset ??

skulle få båda glasen billigt så det blir samma på hela armaturen, orginal glaset verkar vara härdatglas som måste beställas.

Timo

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det får INTE vara kvartsglas - kvartsglas släpper nämligen igenom UV-strålningen. det är därför du har kvatrsglas i dina UV-C filter. Ur filtersynpunkt går det bra med vanligt glas - hur det är med värmen där vet jag inte däremot.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det måste vara kvartsglas blir farlig strålning från mh

Det får INTE vara kvartsglas - kvartsglas släpper nämligen igenom UV-strålningen. det är därför du har kvatrsglas i dina UV-C filter. Ur filtersynpunkt går det bra med vanligt glas - hur det är med värmen där vet jag inte däremot.

MVH Lasse

ja ja men då tänker jag till innan jag skriver något nästa gång tack för rättelsen lasse

mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan

Det blev en Deltec mce 600 skummare, har byggt om den så att den tar vatten från skummarfacket.

Frågan är om jag ska bygga utloppet från skummaren till fack2 (början av facket) innan nivåregleringen eller låta det gå ut i karet då behövs ingen åtgärd.

Problemet är den tjocka röret från skummaren är svårt att få den ner i facket, där går ju inloppet ochså till skummaren.

Timo

post-5496-14468921468902_thumb.jpg

post-5496-14468921469079_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kan man mäta vattennivån någon annan stans det är för låg nivå i returfacket eller så måste jag förlänga mätprobena har Trop tronic nivåsensor 5 / III - N dessa är ca 15cm långa.

Timo

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Hej Ragman

maxspect 170W ger lika mycket som orginal AQ MH (2x150W) fast jag hade billiga kina lampor på den, så det är klart bättre ljussättning på max-s, sen gör nya T5 det där extra ljuset som saknades innan, har en glo 2x54W med gemensam reflektor i egenbyggd armatur.

Klart nöjd med ljuset hittills, led ger samma gnister i vattnet som MH : )

Vänsterbild bara T5 höger både T5 o Led, ursäkta för dåliga bilder (mobil)

Timo

post-5496-14468921646625_thumb.jpg

post-5496-14468921646814_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...