Gå till innehåll

Odontanthias borbonius fen problem


Rekommenderade inlägg

Är den ny i karet?

Om akvariet ditt inte är större än 105 liter så tror jag att det kan bidra till att han börjar se sliten ut.

Min hade lite liknande strul i början, misstänker att det handlade om stress då han kom till en ny burk med inkörda fiskar o hamnade längst ner i rang.

Jag löste det dock med levergåsmatning, låter brutalt men till skillnad från gässen så är han helt med på noterna.

Jag har ett smalt 4-5mm rör med spruta som jag matar mina LPS med, jag stack ner röret med pellets i för att punktmata då han hade svårt att få mat pga konkurans.

Han fattade galoppen snabbt och bet sig fast på röret varpå det var bara att direktinjicera pellets i han.

Efter några dagar på gödningskur började han se klart piggare ut och fenorna började växa tillbaka.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är den ny i karet?

Om akvariet ditt inte är större än 105 liter så tror jag att det kan bidra till att han börjar se sliten ut.

Min hade lite liknande strul i början, misstänker att det handlade om stress då han kom till en ny burk med inkörda fiskar o hamnade längst ner i rang.

Jag löste det dock med levergåsmatning, låter brutalt men till skillnad från gässen så är han helt med på noterna.

Jag har ett smalt 4-5mm rör med spruta som jag matar mina LPS med, jag stack ner röret med pellets i för att punktmata då han hade svårt att få mat pga konkurans.

Han fattade galoppen snabbt och bet sig fast på röret varpå det var bara att direktinjicera pellets i han.

Efter några dagar på gödningskur började han se klart piggare ut och fenorna började växa tillbaka.

//NiXoN

Han har vart i akvariet i kanske 10-11 månader han är den andra fisken jag köpte. Jag har inte sett några tecken på att han är utkonkurerad men jag ska ha lite mer koll på honom.

Mvh Mikael

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...