Postat 13 februari 201114 år jag har min akvarium på 200 liter ,vet nån hur ska man använda food for filterfeeders and corals (80gr /2,82 oz) ?
Postat 13 februari 201114 år Jag använder Two Little Fishes ZoPlan & PhytoPlan. Vet inte om det är bättre eller sämre än något annat men samtliga filtrerare blir aktiva av det. Hur som helst så blandar jag ett mått (kryddmått kanske) i någon deciliter vatten och slår det i akvariet (Ett RSM130). Max 1 gång per dag. När fodret snurrar runt i burken försöker jag om möjligt ha skummaren avstängd.
Postat 13 februari 201114 år Författare varför ska du stänga skummare ?,om jag har strumpa och allt skit kommer i den måste jag stänga skummaren ?tack !
Postat 13 februari 201114 år De små partiklarna kan förhoppningsvis ta sig igenom svampfilter men det bör i synnerhet vara skummaren som tar bort fodret från vattnet. Jag låter cirkulationspumparna vara igång för att låta fodret cirkulera.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.