Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Jag byggde min sump med en höjd som jag trodde passade min skummare. Men det blev väldigt bökigt att rengöra/tömma skummarkoppen, så nu tänkte jag se överen lösning jag sett flera använda sig av. Nämligen att koppla en slang till skummarkoppen så skummet/vätskan rinner ner i en extern behållare.

Vad är finns det för Fördelar/Nackdelar?

Postat

Att rengöra skummarkoppen är inte samma sak som att tömma den. Om du bara tömmer den kan du få försämrad skummningdå det samlas fettersom förstör skummet innan det trillar ned i koppen.

Postat

Undrar hur många av oss som verkligen rengör hela skummaren? Jag är tyvärr inte en av dem... smiley18.gif

På vilket sett försämrar egentligen dessa fetter skummningen?

Postat

Koppen, inte hela skummaren. I röret på insidan koppen ( de skummare som har rör) stiger ju det tjockare skummet upp. Får du inte upp skummet kan inte skummarenprestera sitt bästa och det får väl anses vara en nackdel...

Postat

Då är det precis vad du bör göra 2ggr i veckan för att bibehålla max kapacitet på skummaren... Om du känner din skummare väl märker du junär den skummar ovanligt lite,då kandet vara värt att rengöra hela koppen inklusive rör. Det beror nog lite på hur mkt och vad du matar med oxå. (hurlänge koppen klarar sig utan rengörning även om den inte är full)

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...