Gå till innehåll

Mersmak! nano 30L i full gång!


jetstar

Rekommenderade inlägg

Är helt såld på denna hobby! verkligen glad att jag prövade!

har startat ett till projekt för några veckor sen! 30L nano med en hög möbel passar jättebra i mitt "matrum" i det har jag typ 4-5kg LS ca1kg Levande sand, streamerpump på 2000l/h samt en filterpump på 400L/h en doppvärmare som jag ska byta ut för denna är skit då man inte kan ställa tempen mao så kör den på och värmer lätt vattnet till typ 30 grader! belysningen jag har nu är ett 11w rör samt en liten led belysning 36 små leds med blåa och vita leds! verkar fungera rätt ok det växer iaf saker från LSn:-)

ska byta röret mot ett 26w samt köpa en till led av samma sort så borde det räcka perfekt sen!

jag har inte flyttat in någon invånare ännu förutom en lite krabba som följde med LS! den är liten mörkbrun och svart längst ut på klorna, den har röda ögon och två st vita ränder som går över hela skalet typ lite som GT ränder på en bilsmiley1.gif nån som kanske vet vad det är för sort??

värdena ser bra ut! har en liten skummare men den tar endå för mycket plats i burken så struntade i den! blir vatten byte en gång/vecka sen i stället när det blir lite mer belastning!!

hade tänkt ha typ nån räka,en goby samt någon mindre fisk! min sidenclown ska få flytta dit för den är mobbad:-(! nån som har ett tips på små trevliga fiskar som kan passa!? gärna med skarpa färger!!sen blir det väl nån knapp och nån mjukis jaja det visar sig!

bifogar en bild om nån är intresserad:-)!

Mvh

post-5613-14468921395766_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...