Gå till innehåll

skulle dom här fungera till MH-bygge?


tozze

Rekommenderade inlägg

Funderar på att bygga en 2*150w Mh-ramp och såg dom här!

typ 1500kr för 2 st.

Är inte så insatt i det här men skulle det fungera med dom här? bara att bygga själva rampen själv?

"http://www.dhgate.com/70w-150w-de-metal-halide-lamp-e-ballast-10/r-ff8080812cf97120012e310f4bf74867.html"

Ändrat av Capote
provar att ta bort den aktiva länken så får vi se om det hjälper mot frekventa kinesiska spam i denna tråd
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror det kan bli kanon! Men jag gissar att du inte tänkt ha dem till ditt 54L-kar som det står under din avatar... :) 300W till 54L blir ju närmare 6W/L... tror inte ens SPS'er skulle uppskatta det ljuset... :D

Sen ser detta ut att vara samma produkt: http://www.reefshops.com/70w-150w-de-metal-halide-lamp-e-ballast10-14-20k-bulb.html men den länken du hittat kanske är bättre ändå, det överlåter jag till dig att avgöra... :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bättre ätt skaffa en större i stället, ett alternativ är en enkel Lumenarc 250W om det får plats. Kan garantera dig mer ljus i karet, och dessutom mindre värme.

ok, men jag har ett mittstag som är 12cm iofs är den i glas men dubbla skivor, därför tänkte jag ha 1 på varje sida!

Men man kanske inte missar så mycket ljus ändå om man har den i mitten..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ok, men jag har ett mittstag som är 12cm iofs är den i glas men dubbla skivor, därför tänkte jag ha 1 på varje sida!

Men man kanske inte missar så mycket ljus ändå om man har den i mitten..

Ja, i det fallet så kan du ju eventuellt få en skugga en bit upp i karet. Du får fundera vidare på det helt enkelt. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...