mr_alex Postat 25 mars 2011 Postat 25 mars 2011 Hej! Kan börja att presentera mig då jag inte skriv mycket på guiden men har varit konstant aktiv sedan 2008-06-18. Jag började min resa i Uppsala där jag hade mitt första salt, ett 250 liters hörn utan sump. När vi sedan skulle flytta tillbaka till Stockholm så tog jag chansen att uppgradera och få bort några misstag som man gjorde på det gamla karet! Lite info:Karet:510 liters Hörn akvarium plus ca 100 liters sump.ytavrinning i bakre hörnan med Durso( borrat)New jet 1700 returpumpDeltec uv 20wMacro skummare max 1000 literGiesemann Nova 250w MH2 st 30w t8 blå rör då min t5 ramp gick sönder.Tunze streamer med singelcontroller 12000 l/hBubble magus DoserpumpInvånare:Clownfiskar:2 Amphiprion ocellaris1 Amphiprion clarkiiDvärgkejsare:1 Centropyge loriculaKirurger:1 Acanthurus nigrofuscus1 Naso lituratus1 Paracanthurus hepatus1 Zebrasoma flavescens1 Zebrasoma veliferumFrökenfiskar:1 Chromis viridisAnthias:2 Pseudanthias hypselosomaKardinalabborar3 Pterapogon kauderniKejsare:1 Pomacanthus annularisGyltor:1 Cirrhilabrus solorensisBilder samt vattenvärden fixar jag till imorgon.
Sunny Postat 3 september 2011 Postat 3 september 2011 Hehe, den morgonen kom aldrig eller ? Hoppas att du fixxat vattenvärdena åtminstone.MvhSunny
Rekommenderade inlägg