Gå till innehåll

Bm180cs


Rekommenderade inlägg

Har en Bubble magus 180cs som jag kört med några månader nu, har fungerat helt klockrent till för ett par veckor sedan då den fick fnatt och tokskummade (fyllde koppen på 30sekunder) tog då ut och rengjorde allt på den, sen efter detta så har den skummat väldigt blött tycker jag, inte så där torrt och äckligt som det brukar bli, har den står på maxläge, alltså att den ska skumma så torrt som möjligt, den har konstant samma vattennivå i sumpen och nivån är 23cm alltså en bra nivå.

I övrigt är det en skitbra skummare.!

Har ni tips på varför den beteer sig såhär? inga förändringar har gjorts i karet.

mvh Rickard

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nej jag gjorde ju inte det, det som är så skumt. Rengjorde koppen ordentligt ikväll, och efter den gått ca 3timmar så är det ca 1cm i koppen redan, hur mkt får du i din kopp på den tiden? visserligen så är det riktigt brunt efter några dagar, dock kan det vara att jag doserar ultra bak och ultra min S hörde jag av triton, men jag tycker man ska kunna skumma ganska torrt iallafall?

Den står just nu mellan 4an och 5an i läget. verkar som att vrider man upp den på max så blir det lite på gränsen till att den går över till läge 1.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...