Gå till innehåll

Köpte luftpump: Superfish AirFlow 2


vondraggen

Rekommenderade inlägg

Hej,

Jag har nyss startat igång mitt första saltvatten och köpte en luftpump: Superfish AirFlow 2 till skummare, på Hercules Zoo i Göteborg.

Pump funkar alldeles utmärkt men för ett j-a liv i vardagsrum. Störande brumljud när jag kollar på TV etc.

Ska idag plocka hem ljud-dämpande material från jobbet och bygga in pump i låda, ska även prova en äldre luftpump hemma(kanske är tystare?).

Någon som vet en bra TYST luftpump på marknaden ?

Nybliven saltfantast :smiley20: ( mina övriga sötvatten hemma, lär bli salt i framtiden ) // Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tillhör den sortens människa som INTE tål ljud!! speciellt inte små luftpumpar och filter osv...

Och jag blev chockad när jag startade denna..

http://www.guldfisken.se/beta/catalog/rena-air-100-p-6807?osCsid=28829dbbcdeeb50becc894e5c9a239db

har den i skåpet under akvariet och kan inte höra den.. sätter jag örat mot skåpsdörren då hör jag ett litet litet vibrerande bara..! Den är tyst!

Finns i en större storlek också "rena air 200" den jag länkar är "Rena air 100"

Sen finns det som ovanskrivet alltid en chans att man får ett måndagsexemplar.. men Guldfisken är inte sega med att kunna byta ut missnöjda varor!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...