rickard81 Postat 5 april 2011 Postat 5 april 2011 ja då har man själv blivit ägare till ett RSM 250 då jag köpte ett komplett begagnat i helgen. Mina första intryck av de är att de väsnas en del speciellt skummaren annars är jag helnöjd.Tekniken är den som följer med orginal samt en automatisk vattenpåfyllare från tunze samt en tunze streamer men en singelcontroll.Har inga bilder på det än dock men de kommer väl framöver.
Grubbelmuz Postat 6 april 2011 Postat 6 april 2011 Lycka till och se till att vara sparsam med introduktion av fisk så här i starten
rickard81 Postat 6 april 2011 Författare Postat 6 april 2011 Tack fick med några fiskar när jag köpte akvariumet så jag kommer ta de lungt med att köpa nya fiskar. Har ju haft några burkar så detta ska nog bli bra.
loopmannen Postat 6 april 2011 Postat 6 april 2011 Jag har ett rsm 250 och har upptäckt att om man finjusterar luften till skummaren o ger den tid så får man ned ljudnivån till en acceptabel nivå. I vart fall funkar min så. Ta en liten bit i taget tills du hittar rätt.
rickard81 Postat 6 april 2011 Författare Postat 6 april 2011 Jag har ett rsm 250 och har upptäckt att om man finjusterar luften till skummaren o ger den tid så får man ned ljudnivån till en acceptabel nivå. I vart fall funkar min så. Ta en liten bit i taget tills du hittar rätt.Tack för tipset vad har du för version på skummarpumpen jag har tydligen version 3 vilket skulle vara den senaste och tydligen tystare.Personligen tycker jag fläcktarna till belysningen låter mest
jofo Postat 7 april 2011 Postat 7 april 2011 Trevligt kar...ang skummaren så moddade jag dit en AquaBee Up 2000, med nålhjuls impeller.lite pyssel var det, men nu funkar den med orginal skummaren.95% ljudlös nu.Har även bytt ut den stora cirkpumpen till en lika AquaBee Up 2000, med vanlig impeller. väldigt stor skillnad på flöde och temp.orginal pumparna ligger på 55w, aquaBee 18w...gjorde ca 2 grader i mitt kar...Mvh jofo
loopmannen Postat 7 april 2011 Postat 7 april 2011 Törs inte säga vilken version jag har på pumpen, fläktarna är nog tysta i min burk men däremot har jag en kylare som låter en del. Men den funkar bra så det kan jag stå ut med.
Rekommenderade inlägg