joh3 Postat 16 april 2011 Postat 16 april 2011 Hej.Fyllde på mitt nystartade kar med levande sand. Använde dryga halva påsen och sparade resten att ligga och torka i en balja. Nu ca 1 månad senare så känner jag att jag skulle vilja fylla på lite mer sand. Till frågan...Kan jag tvätta den torra döda "levande sanden" och strö ut i karet utan att riskera nåt? Har ingen lust att få nya nitrittoppar mm.Funkar det, eller gör jag nåt dumt?/ joh3 Citera
Andreas N Postat 16 april 2011 Postat 16 april 2011 Har den varit torr gör du nog bäst i att tvätta sanden.Det bästa hade ju annars varit om du hade knytit igen eller iaf tillslutit påsen igen med en klämma av något slag så den behållit sin fukt , då hade du fortf haft fullgod levande sand. Citera
hansson_1985 Postat 17 april 2011 Postat 17 april 2011 är det värkligen levande sand vi köper? borde det inte bli dålig av att ligga i tillslutna påsar då? någon som vet varför man säger att det är levande sand? är den berikad med några bakterier eller dyligt? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.