joh3 Postat 16 april 2011 Dela Postat 16 april 2011 Hej.Fyllde på mitt nystartade kar med levande sand. Använde dryga halva påsen och sparade resten att ligga och torka i en balja. Nu ca 1 månad senare så känner jag att jag skulle vilja fylla på lite mer sand. Till frågan...Kan jag tvätta den torra döda "levande sanden" och strö ut i karet utan att riskera nåt? Har ingen lust att få nya nitrittoppar mm.Funkar det, eller gör jag nåt dumt?/ joh3 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 16 april 2011 Dela Postat 16 april 2011 Har den varit torr gör du nog bäst i att tvätta sanden.Det bästa hade ju annars varit om du hade knytit igen eller iaf tillslutit påsen igen med en klämma av något slag så den behållit sin fukt , då hade du fortf haft fullgod levande sand. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hansson_1985 Postat 17 april 2011 Dela Postat 17 april 2011 är det värkligen levande sand vi köper? borde det inte bli dålig av att ligga i tillslutna påsar då? någon som vet varför man säger att det är levande sand? är den berikad med några bakterier eller dyligt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.