Krillo Postat 19 maj 2011 Postat 19 maj 2011 Hejsan!Hur gör ni andra med matning av fisk? Jag ämnar att mata mina Decora gobier och min tvåfärgade blennid två gånger om dagen. Min ljusccykel är på ca 13 timmar och startar klockan 9 på morgonen och släcker vid 22. Dock är det så att samtliga fiskar sover gott innan ljuet slår på och syns inte vid matning som måste ske innan jag åker till jobbet (som är innan 9). Alltså blir det matning bara en gång om dagen vilket jag tycker skulle bli lite snålt.Hur gör ni andra, slänger ni i mat ädå och hoppas invånarna vaknar till, eller matar ni bara en gång om dagen, annorlunda ljuscykler etc? Råd mottages gärna. Citera
jimmy Postat 19 maj 2011 Postat 19 maj 2011 Mata när du kommer hem en gån å en gång innan det släcks eller köp en foderautomat som kan mata en gång när du inte är hemma Citera
freguz Postat 19 maj 2011 Postat 19 maj 2011 matar bara en gång om dagen, det borde väl duga tycker jag, men jag har ju bara enkla ivriga firrar som jag ser får i sig det mesta jag lägger i Citera
Guest Mickius Postat 19 maj 2011 Postat 19 maj 2011 Matar några gånger per dag i småportioner då vissa av mina fiskar kräver detta annars börjar dom visa intresse för vissa koraller Men eftersom jag o min sambo är hemma olika tidpunkter går detta alldeles utmärkt att mata flera gånger per dag!Men brukar även ge dom innan lyset tänds men oftast så är fiskarna redan vakna vid denna tidpunkt då solen går upp tidigt denna årstid Citera
Krillo Postat 19 maj 2011 Författare Postat 19 maj 2011 Matar några gånger per dag i småportioner då vissa av mina fiskar kräver detta annars börjar dom visa intresse för vissa koraller Men eftersom jag o min sambo är hemma olika tidpunkter går detta alldeles utmärkt att mata flera gånger per dag!Men brukar även ge dom innan lyset tänds men oftast så är fiskarna redan vakna vid denna tidpunkt då solen går upp tidigt denna årstidDet är bara mina så är sjusovare då Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.