Gå till innehåll

Hur gör ni med matning? (fiskfråga)


Krillo

Rekommenderade inlägg

Hejsan!

Hur gör ni andra med matning av fisk? Jag ämnar att mata mina Decora gobier och min tvåfärgade blennid två gånger om dagen. Min ljusccykel är på ca 13 timmar och startar klockan 9 på morgonen och släcker vid 22. Dock är det så att samtliga fiskar sover gott innan ljuet slår på och syns inte vid matning som måste ske innan jag åker till jobbet (som är innan 9). Alltså blir det matning bara en gång om dagen vilket jag tycker skulle bli lite snålt.

Hur gör ni andra, slänger ni i mat ädå och hoppas invånarna vaknar till, eller matar ni bara en gång om dagen, annorlunda ljuscykler etc? Råd mottages gärna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Mickius

Matar några gånger per dag i småportioner då vissa av mina fiskar kräver detta annars börjar dom visa intresse för vissa koraller :) Men eftersom jag o min sambo är hemma olika tidpunkter går detta alldeles utmärkt att mata flera gånger per dag!

Men brukar även ge dom innan lyset tänds men oftast så är fiskarna redan vakna vid denna tidpunkt då solen går upp tidigt denna årstid

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Matar några gånger per dag i småportioner då vissa av mina fiskar kräver detta annars börjar dom visa intresse för vissa koraller :) Men eftersom jag o min sambo är hemma olika tidpunkter går detta alldeles utmärkt att mata flera gånger per dag!

Men brukar även ge dom innan lyset tänds men oftast så är fiskarna redan vakna vid denna tidpunkt då solen går upp tidigt denna årstid

Det är bara mina så är sjusovare då :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...