Gå till innehåll

Tunze Pumparna


BroderIsak

Rekommenderade inlägg

Jag har köpt ett par st turbelle 2002 för ett tag sen. Och nu när jag har kört dom ett tag med ett enkelt filter under börjar dom att suga en massa luft så det blir en j--la massa små bubblor som inte ser så bra ut. E det nån som vet hur man får bort det vore jag jätteglad om nån kunde hjälpa mig.

Mvh Stefan Isaksson

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej då blir det inga bubblor. Men okej när filterna e nya då blir det inga men skall jag byta filter innan det börjar bli bubblor får jag byta filter f.n engång i veckan och då blir dessa pumpar att driva väldigt dyra. För filterna går inte att tvätta vad jag vet utan att dom blir förstörda?? För när bubblor smått börjar komma ser inte filterna så skitiga ut. Jag har sett att Tunze har nån patronhållare för filterna men dom kostar 500krst och har ingen lust att köpa dom om det inte blir bättre,för då lägger jag dom pengarna på filter istället som kostar 49krst iveckan...sjukt

-S-

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör med tunzes filter. Tvättar dom genom att veckla ut dom och spola kraftigt med duschen och låter dom sedan torka. Detta gör jag max 3 ggr innan jag kasserar dem. Köper dom hos Carmen Schwemmer. 100:- för fem st (den största sorten). Beställer ett jättepaket 2 ggr per år, då blir det billigt

Stefan L

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...