freddi36 Postat 29 maj 2011 Postat 29 maj 2011 vad är detta? jag var precis ute och delade en bit LS och då när den sprack fanns detta innuti. ska jag låta det vara kvar eller är det något som jag ska ta bort?behöver snabb hjälp för jag håller just nu på att ominreda karet så stenen behöver komma i karet om en stund. bild på prylen: den har som ett huvud, och som en liten brun svans. den rör på sig men inte mycket. den fanns inuti stenen. Citera
freddi36 Postat 29 maj 2011 Författare Postat 29 maj 2011 jag tog bort den, inget jag vill ha i mitt akvarie. Citera
Vandal Postat 29 maj 2011 Postat 29 maj 2011 http://se.reeflex.net/tiere/1643_Phascolosoma_cf. nigrescens.htm ? Citera
freddi36 Postat 29 maj 2011 Författare Postat 29 maj 2011 kan nog ha varit en så´n. är inte jättebra på tyska men tror att det stod något om att dom kan äta koraller? så då var det ju bra att jag tog bort den. Citera
Lasse Postat 29 maj 2011 Postat 29 maj 2011 Jag gjorde en snabböversättning av reflex text på google och vad jag förstår så står det att de suger runtomkring koraller utan att skada eller förstöra så chansen att du tog bort ett nyttodjur är nog större än chansen att du tog bort ett odjur. Nu är jag inte bra på tyska (vilket jag delar med google översätt) så någon mer kunnig i det tyska språket kanske kan säga till om jag tolka det fel.MVH Lasse Citera
freddi36 Postat 29 maj 2011 Författare Postat 29 maj 2011 jaja, skitsamma. den såg i mina ögon ändå inte så trevlig ut, som en brun sparris ungefär, så mig gör det inte så mycket. väldigt konstigt djur, hade inga ögon eller vad jag kunde se någon munnöppning. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.