Guest oceaN Postat 14 januari 2005 Postat 14 januari 2005 Vad kan man ha i sitt/sin bakfack/sump på ett Aquamedic percula 120 kar? Jag vill inte ha i biobollarna.. Citera
Schull Postat 14 januari 2005 Postat 14 januari 2005 Vad kan man ha i sitt/sin bakfack/sump på ett Aquamedic percula 120 kar? Jag vill inte ha i biobollarna.. Varför inte biobollar?/Lasse Citera
Guest oceaN Postat 14 januari 2005 Postat 14 januari 2005 Vill inte riskeraatt fåtrassell med nitratvärdet. Vad kan man ha istället för biobollar? Känner mig totalt fantasilös just nu Citera
BroderIsak Postat 14 januari 2005 Postat 14 januari 2005 Vill inte riskera att få trassell med nitratvärdet. Vad kan man ha istället för biobollar? Känner mig totalt fantasilös just nu E du säker att du får nitrat/nitrit med biobollarna? Dom e verkligen riktigt bra annars,Jag har bara bra erfarenhet av dom ..-S- Citera
JFerm Postat 14 januari 2005 Postat 14 januari 2005 Jag har en säck/påse med aktivt kol och enmed aquaphos plus en pump Citera
hbmannen Postat 14 januari 2005 Postat 14 januari 2005 ja har 2 banan lådor fulla me biobollar på vinden om nån e sugen på att ta över dessa små kräk Citera
Guest oceaN Postat 14 januari 2005 Postat 14 januari 2005 Var det inte uppe en massa pladder om att man inte skulle ha biobollar pga. att det kunde medföra höga nitratvärden? Någon som vet? Citera
adddo Postat 27 januari 2005 Postat 27 januari 2005 Biobollar är bra på att omvandla ammoniak till nitrit och nitrit till nitrat, men det finns ingen möjlighet för anaeroba??? bakterier att leva i biobollar då de behöver en syrefattigmiljö, så därför bryts inte nitraten ner utan blir kvar i biobollarna...Så ungefär fick jag det förklarat för mig nånstans. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.