Gå till innehåll

"Vanliga" lysrör över våra kar?


knabbuziak

Rekommenderade inlägg

Jag kollade denna tråden: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?30094-Philips-activiva-Lysr%F6r gällande Philips Acitivia. Är det någon som testat det röret eller något annat rör som man kan ha som vitt ljusrör ovanför ett salt-kar, eller är det det ocker-dyra akvarie-rören som gäller?

Tanken är att om nu Osram har lyckats göra ett blått rör som fungerar alldeles utmärkt som akvarie-rör (finns ju i alla storlekar dessutom - Osram67) så borde det väl finnas något vitt rör (kall-vitt?) som åxå skulle kunna funka utan att man behöver punga ut omkring 200:- per rör? Någon som hittat något som kan funka bra att komplettera Osrams blåa?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser man på spectrat så är det inget som talar emot att det kommer att funka för saltvatten. En stor del grönt som kommer att öka de gröna nyanserna i karet. det får nog bli du som är piloten i detta fall :)

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja... hade gärna testat, men till det karet jag hade så fanns det bara rum för två 30W T8... får se om jag hittar nåt annat kar snart eller kanske nån annan som kan fylla i med sina egna tester vad de hittat för rör som kan fungera fint.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...