Guest Andreas Postat 15 januari 2005 Postat 15 januari 2005 ...som ni använder när ni målar bakgrunden i akvariet så där fint ljusblå. Den som ni målar på baksidan av bakre glaset med alltså för att slippa se väggen bakom el. dyl. Har för mig att den benämnts som någon tvåkompnentsfärg eller så.//Andreas Citera
JFerm Postat 15 januari 2005 Postat 15 januari 2005 Det finns många olika färger som olika personer använder, 2-komponentsfärg typ 709 är alldeles utmärkt men kanske lite dyr att måla bakidan på. Om du söker lite bland tidigare trådar så vet jag att ämnet diskuteratsi ett flertal trådar. Citera
Linnex Postat 22 januari 2005 Postat 22 januari 2005 Finns det risk att 2-komp färg avger gifter till vattnet?Ma o.. kan man köpa vilken 2 komp som hälst som är lämplig till underlag eller måste man låta färghandlaren kolla upp om den är lämplig till akvarie? Citera
Linnex Postat 21 februari 2005 Postat 21 februari 2005 Sökt och sökt för att slippa beställa från epotex till min huv av pego.. Vattenbaserad 2-komp golvfärg. Hur tålig är det mot UV? Sökt fram att många använder det till sina sötvattensakvarium..NoName... acryl. Är det någon speciell typ av färg du tänker på?Lack 709 som nämts i ett antal topic. Vad är det för färg samt fabrikat?Jag ringde till Alcro i hopp om att de skulle kunna tipsa mig (lokal färgaffären har Alcro) men fick svaret att de inte har gjort tester mot djur och livsmedel och kan därför inte garantera något.Funderar på 2-komp servalack eller då golvfärg V.Är ju som sagt bara en huv som skall målas inv. Men då den blir heltäckt lär det droppa kondensvatten samt att jag vitmålar den för att det skall bli som en stor reflektor... och jag vill inte att det skall börja gulna. Citera
JFerm Postat 21 februari 2005 Postat 21 februari 2005 709 görs av International och ärjust två-komponents lack. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.