Gå till innehåll

Vad har NI för fiskar i ert 250 liters kar???


Basset

Rekommenderade inlägg

Jag funderar på att skaffa ett 250 liters kar. Jag är nybörjare och vad jag har förstått så är planering A och O...

Så jag undrar vad ni har för fiskar i eran 250 liters kar? Det hade varit väldigt snällt om ni hade kunnat skriva vad ni har för fiskar, hur många av varje och hur de fungerar tillsammans.

Ni får gärna skicka med bilder på eran fiskar och kar!

Det hade hjälpt mig väldigt mycket då jag är i planerings fasen med mitt akvarium.

Tack på förhand!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Ove!

Så vad för dvärgkejsare funderar du då på?

Jag vill ha en dvärgkejsare som är så olik, i färg och mönster, de andra fiskarna jag har nu.

Jag kommer antingen att köpa en Centropyge_potteri eller en Paracentropyge_multifasciata

Jag kan tillägga att det egentligen var meningen att jag skulle ha en Centropyge_flavissima istället för kirurgen. Men jag fick så mycket trådalger i början att jag var tvungen att köpa en bra algätare, men någon Citrondvärgkejsare gick vid det tillfället inte att få tag på.

Ändrat av Ove.P
tillägg
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I mitt 180 liters hörnakvarium har jag följande fiskar:

2 Amphiprion occelaris

1 Pseudochromis aldabraensis

1 Serranocirrhitus latus

1 Pseudocheilinus octoaenia

1 Zebrasoma scopas

De är listade i den ordning som de introducerades. Alla lever i fredlig samexistens.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...
hej, hur går det med planeringen?

/chrille

Planering har tagit en oväntat vändning. Hade tänkt mig ett 250 liters kar med lite fiskar men nu står jag här med ett clownhotell och ska nog inhandla ett par sjöhästar nästa vecka kanske =) Skyller allt på Anders på Krstd Zoologiska, han kan ju inte ha så söta hästar utan att man blir sugen! =)

Karet har varit igång i 7 veckor nu och alla värden är kanon, har börjat inhandla koraller lite smått, men de är inte lätt, allt ska anpassas till hästarna, men de är kul!

Så de större karet är lite på is nu men de dröjer väl inte länge innan man uppdaterar sig... =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...