Gå till innehåll

Ambivalent som Fn...!!!!


luppe

Rekommenderade inlägg

Hej

Har en stor fundering om att starta en första saltburk. Om man ska ha ca 250 liter eller 900 liter. Nu tänker jag inte på kostnaderna (är väl medveten om dem) utan om att handha burken. Särskilt det här med Osmosvatten skrämmer mej, låter som ett heltidsjobb. Då äre ju lättare med en mindre burk. När man läser alla insändare så låtere som om saltakvaristerna inte har tid med annat än att sköta sin/sina burkar, dvs familj, andra aktiviteter osv...

Jag har söttvattensburkar, kajmaner, sköldpaddor (både landlevande och vatten), olika ödlor samt vanliga husdjur...ändå är man lite orolig att starta upp en saltburk, trots en fascination.

Vill gärna ha flera reflektioner kring det här, tack....övertyga mej eller avstyr :-)

Mvh/Bosse

Ps. anledningen att jag nämner 250 eller 900 liter är för att det gör sig bäst i mitt hem..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bägge storlekarna har sin charm. Men vad tycker du är roligast koraller eller fisk?

Tycker du Fisken är roligast gå på 900l du har då möjligheter till både kejsare och kirurger.

250l är gränsfall på de flesta kirurger.

Obs! jag har gått från ca 400l till 80l och trivs utmärkt med det nya karet. Anledningen var väl mest för att kunna ha karet i V-rummet istället för undangömt ;)

//Danielj

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...