Gå till innehåll

Aquacare 3000v vs ATI powercone 250


TgL9705

Rekommenderade inlägg

Tänkte fråga om en sak ang dessa skummare,jag sitter med en aquacare som är specad för 3000l som har några år på nacken medans ATI powercone 250 som är specad för ungefär samma vattenmängd är helt ny.

Tittar man på hur de ser ut och luftmängd de använder och hur de skummar så är det en jäkla skillnad,men är det värt att byta?

Aquacaren gör jobbet men frågan är om ATI:n gör jobbet fruktansvärt mycket bättre,vad tror eller vet ni?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är helt övertygad om att du inte kommer ångra dig vid byte till en Power cone 250i. Har visserligen bara kört min i 1,5 månad.

Men är överväldigad av dom oändliga variationerna på intällningar med den justerbara

pumpen,12-34 W. Skummaren är tyst o. fin. På den integrerade luftmätaren ser jag att med min inställning suger den 2700 liter.

M.v.h. Janne R.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag satt själv med liknande funderingar i början av året.

I mitt fall var valet att köpa en ny ATI 200, en överdimentionerad Bubble Magus eller köpa något begagnat.

Mitt kar är på 350l + 170L sump.

Valet föll på en begagnad Deltec APF 600 för 1300kr.

Gammal konstruktion av välbeprövad modell. Överdimentionerad så att det borde kunna kompencera för dess gamla design och till en tredjedel av priset.

Nytt må hända är nytt, men rent ekonomiskt kunde jag inte försvara det för mig själv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...