Gå till innehåll

Fin sand på stenar efter natt?


Guest Tera

Rekommenderade inlägg

Mitt första salt kar har varit igång 3 mån,Och den sista tiden har jag upptäkt fin sand (som korallsand) lite här o där på stenarna.Har bara lite o väldigt grov på botten.Är det något som flyttar tuggad sten el, skiternågot sand?Det knäpper ofta i karet osso men det skulle jag tro att det är mina sniglar när dom "snurrar" på sig , har ett hundratal efter en förökning, hoppas dom växer till sig. Har även 2 små djur (6-8mm) Gult med "taggar" på ryggen . Ser nästan ut som en dinosaurie*L*vad är det?(försökte lägga in bild fast den är för stor )Undrar osso över 2 små klumpar med vitt mögel?? c,1cm.sitter på en sten med en slags tratt ut, såg en liknande grej på en korall stam, och jag har för mig att det är just samma plats där det växer en slags (blomliknande djur?? som fångar mat. tror inte det är någon glasros. som sagt skulle helst lagt in bilder men får felmedelande. Om någon har några ideer så motagesdomgärna. Mvh Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

tjena ...

högerklicka på dina bilder, välj "edit" gå in i "image" välj "stretch and skew" dra ner den i % tills att den e 50 kb eller mindre ...glöm inte uppdatera mappen med bilden i för att se dess rätta storlek ...(f5 knappen) annars kan det vara att dina bilder har namn med bokstäverna "å, ä eller ö" byt ut dessa ...

svårt at avgöra vad detta kan vara ...det vita möglet ...kan gott vara slem alger ...bekämpas till stor nytta av "mexikansk rödbenad eremit"

hör med din LFS ifall han kan ta in ...räcker nog med en så att du inte tar in för många i karet o svälterihjäl dem ...

MVH

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har även 2 små djur (6-8mm) Gult med "taggar" på ryggen . Ser nästan ut som en dinosaurie*L*vad är det?

...

Undrar osso över 2 små klumpar med vitt mögel?? c,1cm.sitter på en sten med en slags tratt ut

Dinosaurien kan vara en nakensnäcka, var har du fått den ifrån?

Spongier har ofta en eller fler "trattar" på sig där vattnet går in och ut. Jag har gula, orangea och ljusgrå, så det finns säkert vita också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...