Gå till innehåll

Haqouss Hi-tech Reef Salt. Hur mkt?


jizeta

Rekommenderade inlägg

Hej!

Kan någon räkna ut hur mycket blått pulver (i gram) det ska vara/liter vatten när man ska blanda ihop saltet och spåämnena. Skulle byta men räknade fel, vilket jag kom på efter att jag redan löst det blå pulvret i vattnet. Behöver veta en siffra på hur mycket pulver/liter vatten för att veta om jag har överdoserat fruktansvärt mycket eller om det är inom rimliga gränser...

Tack på förhand/ Jesper

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag vet att det är tänkt så...men jag köpte ett paket för 120 liter till mitt RSM130 och tänkte göra 30-litersbyten (dvs. väga och dela mängden pulver på 4). Tyvärr satte hjärnsläpptet in igårkväll och jag räknade på att man skulle ta 1/3 av pulvret till varje byte istället för 1/4. Så nu undrar jag om någon kan väga en oöppnad påse blått pulver och dela det med antalet liter vatten som det paketet ska räcka till och då få fram en siffra att si å så många gram pulver till 1 liter vatten...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du vägt upp och tagit exakt 1/3 av de blåa så kan du ju lätt räkna ut hur många gram som fanns i påsen innan du öppnade den. Men ska du köra 3 till vb på de som finns kvar så kommer kvoten blått pulver till mängden salt vara mindre än vad de ska egentligen ska vara. Bara så du vet. Om du nu inte tog 1/3 av saltet till bytet också dvs.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...