-=Mr_B=- Postat 12 augusti 2011 Postat 12 augusti 2011 Grattis Mekl, jag är avis, även om jag kanske inte hade valt att ha den till akvariet, så till fraktkostnad är det HELT rätt pengar... Och batterier är som sagt inte nödvändigtvis dyrt.B! Citera
mekl Postat 12 augusti 2011 Författare Postat 12 augusti 2011 Blir lite nyfiken nu B? Varför hade du inte valt en sådan lösning? Nackdelar?/Mattias Citera
Sardellen Postat 12 augusti 2011 Postat 12 augusti 2011 Tänk på att startbatterier är avsedda för att lämna mycket ström under kort tid. De batterier som kallas fritidsbatterier ( för båt och husvagn) är konstruerade på ett annat sätt och fungerar bättre.Jag har en granne som konstruerade någon form av batteripack av serie/paralellkopplade batterier från biltema. Även denna konstruktion var till för att leverera en konstant ström under en längre tid och detta klarar inte ett startbatteri.(Klarar ej = teori och praktik överensstämmer inte ) Citera
-=Mr_B=- Postat 12 augusti 2011 Postat 12 augusti 2011 Varför hade du inte valt en sådan lösning?Oh, du missförstår. Det är bara det att jag har ett större skåp fullt med datorer som har ett större behov av en bra UPS än vad akvariet har. Sen har Peter (Petnym) rätt i sak, det är onödigt komplext för något som egentligen bara behöver en vettigt intelligent laddare, ett batteri paket, och ett relä. Men för fraktpengar är det definitivt svårslaget.B! Citera
Mattin Postat 12 augusti 2011 Postat 12 augusti 2011 Då va de skickat och klart!skickar PM på kollid och konto nr senare!Fördel med UPS e att den är 99,9% åsksäker om inte annatMen visst kanske lite overkill, dock e de ju en Plug&play pryl så de kan ju inte bli mycket lättare./ Martin Citera
Mattin Postat 14 augusti 2011 Postat 14 augusti 2011 Mekl din inkorg e full så det går inte att skicka pm Sent from my X10i using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.