Gå till innehåll

Red sea 130


toer

Rekommenderade inlägg

Hej

Från att ha haft sötvattenakvarium en bra tid så har jag nu skaffat ett saltvattenakvarium och nu känner jag mig som nybörjare igen. Hittade ett Red Sea 130 på blocket som jag köpte och har pga alldeleas för hög ljudnivå från akvariet hemma bytt skummare till Tunze nano 9002 och Steve T mediarack och skummarkopp. Det blev tystare det som hörs nu är cirlulationspumparna, blir det tystare om man rengör dessa? eller måste man byta till tystare isåfall några förslag??

Jag läste att några installerat Tunze nivåkontroll, hur anslut ni den i akvariet, har ni några bilder;)?

Jag ser framemot att lära mig mer blev mycket inspirerad av Era snygga saltvattenakvarier.

Tack

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Cirk.pumparna kanske låter pga att de ligger mot varandra, eller glaset, och vibrerar? Prova vrida lite på dem och se om det hjälper. Eventuellt sätt en silikonklick där det ligger emot.

Det kan även vara luft, mina börjar skramla om det kommer luft i dem. Det hjälper då att rikta munstyckena uppåt en liten stund så tar sig luften ut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...