evileye Postat 20 augusti 2011 Postat 20 augusti 2011 Hej,Jag har börjat få någon form av skitalgv -sjuk på vissa stenar i karet, är det någon som kan veta vad det är för typ av alg och hur jag på bästa sätt bekämpar den? Tack på förhand MvhChristian Citera
droopy Postat 20 augusti 2011 Postat 20 augusti 2011 jag har oxå fått samma problem https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?41037-karet-kommer-på-torsdag/page2 Citera
Ove.P Postat 20 augusti 2011 Postat 20 augusti 2011 Hej,Jag har börjat få någon form av skitalgv -sjuk på vissa stenar i karet, är det någon som kan veta vad det är för typ av alg och hur jag på bästa sätt bekämpar den? [ATTACH=CONFIG]61436[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]61437[/ATTACH]Tack på förhand MvhChristianDet ser ut som trådalger, kan bekämpas med algätare typ kirurger, Salarias mm. Eller så sänker du näringsvärdet i karet och svälter ut dem. Citera
evileye Postat 21 augusti 2011 Författare Postat 21 augusti 2011 Jag tycker jag legat rätt lågt med näringsnivåer, nitrat väldigt lågt, 0.2-0.5. Fosfat är ju som vanligt omöjligt att mäta. Dags att köpa en Hanna kanske.. Har kört i en dl aluremover nu, får se om det ger något. När bör jag byta removern? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.