Gå till innehåll

Nytt 540 kar!


Redneck

Rekommenderade inlägg

Hej!

Har en fråga någon kanske kan svara på!

Starta upp för två veckor sedan och igår satte levande sten och sand!

Jag fick tag på 38 kg sten som har varit i drift i ett år!

Nu till frågan! Ska jag ha karet släckt nu i börgan eller tänt?

Stenen e full av små djur,borstmaskar,massor av olika alger och några små anemoner.

Tack på förhand.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du det nersläkt minimerar du algriskerna som medföljer ett nyuppstartat akvarium så har du inga fiskar eller koraller som behöver ljus så är mitt råd o ha de släkt.

Dessa små anemoner är det glasrosor? Isf kommer dom föröka sig markant så är de sådanna är mitt råd att utrota dom! :)

Kokande vatten i en liten spruta som du sprutar in i mitten av dom. ibland får man upprepa 2 gånger innan dom dör!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då är det nog glasrosor, Förökar sig rätt snabbt och inget roligt o ha i våra akvarium "Finns vissa som gillar dom så ska inte dra alla över en kant" men dom har en tedens o kunna ta över hela akvariumet!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om det är glasrosor så går det att ta upp stenarna och spruta in antingen kokande vatten eller koncentrerad citron syra i mitten på dom. och då dör dom.

Här är en länk till hur glasrosor kan se ut.

Aiptasia.jpg

Har du inga fiskar och koraller så gör dte inget om du tar upp stenarna och går över dom noga.

Men kolla så det inte är filtrerar maskar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...