uffe80 Postat 28 augusti 2011 Postat 28 augusti 2011 Hej! Köpt ett nytt kar på 2meter.. Det följer med en originalbenställning av aluminium, vågar man använda denna med tanke på vikten i ett saltkar?? Eller bör man mura upp en bänk!Mvh uffe Citera
Guest Mickius Postat 28 augusti 2011 Postat 28 augusti 2011 Följer det med ställning ska ju denna hålla för akvariumet!Men sen att alu ställningar oftast inte är världens vackraste är en annan sak.Ska ställningen synas hade jag nog byggt egen för att få en snygg möbel. Och då kan man även bygga in snyggt för sump och diverse hyllor för tester m.m---- Sent from my iPhone 4 using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 28 augusti 2011 Postat 28 augusti 2011 Alu ställningen ska hålla sött som salt.. Det du ska tänka på är höjden som blir under, i många fall så är alu ställningen väldigt låg vilket gör att sump med skummare nästan blir omöjligt.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Akvarielagret Postat 28 augusti 2011 Postat 28 augusti 2011 Hur många fötter finns det samt är insatsen till foten i plast ? Citera
uffe80 Postat 28 augusti 2011 Författare Postat 28 augusti 2011 8 fötter, tror det var plast (kan inte kolla just nu).... Citera
Akvarielagret Postat 28 augusti 2011 Postat 28 augusti 2011 8 fötter, tror det var plast (kan inte kolla just nu)....det blir 90kg per plastfot håller oftast, men det är billigtman kan inte flyga till månen på legobitar-bil- Citera
Stensson Postat 28 augusti 2011 Postat 28 augusti 2011 (ändrat) Behövde lite fötter för ett par år sedan. och chansade på plast.Fanns någon beskriving på vad varje fot skulle klara. Tyckte det var helt ok med 150 kg . Vet inte o plast isf är rimligt till större kar men som som christer säger, billigt är det. Ändrat 29 augusti 2011 av Laggeman Lego? BR och Toys 4 Us har säkert egna forum... Citera
Edward Postat 28 augusti 2011 Postat 28 augusti 2011 Jag har alu ställning till både min nuvarande burk och den jag bygger på. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.