Guest Frost Postat 27 januari 2005 Postat 27 januari 2005 Min Chelmon rostratus har fått små vita prikar på sina fenor, ser ut som små vita romkorn & siter mest på ryggfenan. Snäla hjälp mig att räda min rostratus innanden dör. Mina värden ligger lite högt & jag har ingen UV-C. Är det någon av dessa medesiner på hemsidorn som skulle kanse funka. http://www.akvarieudstyr.dk/database/produkter.asp?produktty pe=Medicin&gruppe=salthttp://www.akvarielagunen.se/web/shop/shop.php?catid=1065Mvh Johan Frost Citera
Klubbsson Postat 27 januari 2005 Postat 27 januari 2005 Jag hadde något liknande på min pincett i julas. mina prickar kom ganska långsamt och försvann efter ett par dagar, dom kom förmodligen isamband med en ommöblering med tillhörande amoniak topp. Jag har dock UV-C. Så jag skulle råda dig till att kolla din amoniak samt skaffa en uvc. Innan du petar ned några mediciner i karet. Har du flera fiskar med samma symptom? Vilka vatten värden har du? Citera
jimmy Postat 28 januari 2005 Postat 28 januari 2005 pincetter är kända för att lätt få prick så jag skulle rekomendera att köpa ett UVc innan du gör något mer medeciner funkar väll men då måste du plocka upp fisken å ha den i karantäns akvarium å frågan är om inte deet stressar den ännu mer än vad medecinen gör nytta Citera
Guest sharkbite Postat 28 januari 2005 Postat 28 januari 2005 Hej FrostFick en brochyr hos en handlare istan från ett företag som heter HS Products från Holland de har ett medel som du kan ha i karet,jag citerar:HS Cryptocell Marin är ett medikament som används för att bota vita pricksjukan orsakad av irritament av Cryptocarion hos saltvattens fisk.Denna behandling kan göras i akvarium där det finns evertebrater. I extrema fall av utsprid infektion rekommenderas behandling med HS Odicell Marin i ett separat karantänsakvarium.Hoppas att du fick lite hjälp, här är adresserna till demwww.hsproducts.nlhsinfo@smulders.nlHa det Mats Citera
jimmy Postat 28 januari 2005 Postat 28 januari 2005 fortfarande inget jag skulle rekomendera att hälla i karet Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.