Gå till innehåll

Vitaprick eller svamp????


Guest Frost

Rekommenderade inlägg

Min Chelmon rostratus har fått små vita prikar på sina fenorsmiley19.gif, ser ut som små vita romkorn & siter mest på ryggfenan. Snäla hjälp mig att räda min rostratus innanden dörsmiley11.gifsmiley19.gif. Mina värden ligger lite högt & jag har ingen UV-C. Är det någon av dessa medesiner på hemsidorn som skulle kanse funka.

http://www.akvarieudstyr.dk/database/produkter.asp?produktty pe=Medicin&gruppe=salt

http://www.akvarielagunen.se/web/shop/shop.php?catid=1065

Mvh Johan Frost smiley19.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hadde något liknande på min pincett i julas. mina prickar kom ganska långsamt och försvann efter ett par dagar, dom kom förmodligen isamband med en ommöblering med tillhörande amoniak topp. Jag har dock UV-C. Så jag skulle råda dig till att kolla din amoniak samt skaffa en uvc. Innan du petar ned några mediciner i karet. Har du flera fiskar med samma symptom? Vilka vatten värden har du?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

pincetter är kända för att lätt få prick så jag skulle rekomendera att köpa ett UVc innan du gör något mer medeciner funkar väll men då måste du plocka upp fisken å ha den i karantäns akvarium å frågan är om inte deet stressar den ännu mer än vad medecinen gör nytta

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest sharkbite

Hej Frost

Fick en brochyr hos en handlare istan från ett företag som heter HS Products från Holland de har ett medel som du kan ha i karet,jag citerar:

HS Cryptocell Marin är ett medikament som används för att bota vita pricksjukan orsakad av irritament av Cryptocarion hos saltvattens fisk.Denna behandling kan göras i akvarium där det finns evertebrater. I extrema fall av utsprid infektion rekommenderas behandling med HS Odicell Marin i ett separat karantänsakvarium.

Hoppas att du fick lite hjälp, här är adresserna till dem

www.hsproducts.nl

hsinfo@smulders.nl

Ha det Mats

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...