hippo Postat 27 januari 2005 Postat 27 januari 2005 jag har ingen osmo,så jag undrar om det funkar att koka påfyllningsvattnet..e de någon som vet något om detta?? Citera
Skinner Postat 27 januari 2005 Postat 27 januari 2005 Hej HippoTyvärr är inte bakterier det stora problemet, utan övriga ämnen i vattnet. Har du utrustning för att destillera så är det bra, men att bara koka hjälper tyvärr föga.Satsa på en ordentlig osmos från början. Annars kommer du att ångra dig när du står med en full algblomning på halsen. Citera
hippo Postat 27 januari 2005 Författare Postat 27 januari 2005 jag har haft mitt kar igång i ett år och har fått mycket alger på slutet har lir höga no3 värden oxå.vad ska man ha för märke på osmosen då?? jag har ett 200L hörnkar Citera
vahagn Postat 28 januari 2005 Postat 28 januari 2005 Jag tror att det finns bara två att välja bland: Aqua Medic och Aquatic Nature. Jag har en Aquatic Nature. Sen kan du välja vilket kapacitet du vill ha på osmosfiltret (börjar på 90liter/dygn och uppåt) vilket innebär helt enkelt att ju större desto fortare kan du få fram ett visst volym osmosvatten. Citera
hbmannen Postat 28 januari 2005 Postat 28 januari 2005 90 liter duger gott till dom flesta.. tror iaf ja.... ja köpte nämligen en 90 liters, å man får mer än tillräkligt me vatten..å om du har sötkar oxå.. så kan man ta vara på "skitvattnet" oxå.. funkar kanon till ciklider... Citera
christian Postat 28 januari 2005 Postat 28 januari 2005 Det kostar ju nästan lika mycket oavsett kapasitet så varför snåla? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.