Gå till innehåll

Morich Idol


Guest Butchi

Rekommenderade inlägg

Tjena.

Tänkte försöka igen.

Har försökt få tag i denna fisk i över 4 månader. Har blivit lovad av en handlare i malmö området men de har ej lyckats även efter vissa lovande ord från dom. Tydligen är detta en svår fisk, både att få tag på och att ha i karet.

Finns där någon vänlig själ som har lyckats? Som kan tänka sig skriva ett litet inlägg.

Klarar dom sig bättre om dom är fler?

Jag håller på att ge upp om att hitta någon.

Mvh Butchi...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En morrish idol är intelätt att få till å överleva i ett vanligt kar om det är under ett par tusen liter å går i stim.

Det är den erfarenheten jag fårr när man läst på lite olika sidor tex RC skulle nog hopa över den å köra på en vimpelfisk i stället inte riktigt så snygga men nästan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag hade en zanclus i över ett år i en burk som var mindre än 100 liter,

såldes senare pga flytt men lever såvitt jag vet ännu,fyller väl snart 3.

behöver Ls med mycket spongies,men när dom väl klarat acklimatiseringen och börjat äta "vanligt" foder ,verkar det gå bra.

Som vanligt, titta efter ett välfött,runt ex-skippa alla som ser ut att ha minsta tecken på begynnande avmagring.

Men, det finns ju betydligt lättare firrar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena jag hade en idol som funkade kanon käkade ALLT!! men en dag så dog den på ca 10 timmar fullt frisk på fm död på kvällen smiley19.gif

någon som kan ha någon ide?

under den tiden jag hade han fy f%&¤n vikken sten cool firre inte rädd för nått! skulle vila ha en till MEN inget roligt med lik

Stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...