Gå till innehåll

anemonen gömmer sig


pepe

Rekommenderade inlägg

la i en ny anemon i karet igår.

hade en nästenolycka med pumpen, men lyckades stänga den

av innan han åkte in i den....

nu har anemomen lagt sig inne i någon gråtta i levande

stenen... han ligger där och gömmer sig....

hur ska jag få ut honom igen??

borde jag bara lämna honom och sen kommer han efter ett tag

eller??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lämna han där!, Jag har en anemon som gillar att sitta och sura i grottor nån vecka. Men sen tittar han ut igen.Din anemon kommer att hitta en plats där den trivs och du kan bara hoppas på att du inte har något värdefullt just där.

Sätt galler på pumpen så att det inte blir några olyckor! det kan sluta illa för hela karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En sak som jag har provat är att man placerae anemonen på stället man ville ha den på sedan gäller det att hindrahonom att flyta vidare utan att röra vid den en längre period,tillvägagången är att hålla honom mellan handflatorna utan att man rör den alldeles för mycket och i och med att du spärrar av vattenströmmen med dina händerdem brukar de suga sig fast efter några minuter.

Nugäller det att lura honom till att stanna kvar vilket du gör genom en härlig räkbit, mata honom så fort det är möjligt(efter en timme eller så). mata honom (initialt)varannan eller var tredje dag därefter, får han tillräcklig med mat ,ljus och strömt vatten då finns det ingen anledning för honom att flytta på sig

Har provat metoden själv ett par gånger och de sitter kvar där jag satte dem än idag.

mvh reza

och lycka till

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...