san_miguel Postat 19 september 2011 Postat 19 september 2011 Hej.Jag har under ca 5 månaders tid haft kraftiga knäppningar i mitt akvarium och de har försvinnit fiskar och städare från akvariet spårlöst.Jag har frågat på olika saltvattensbutiker om vad de kan vara och då tycker de låter som om de är en mantis.Jag har sett att de är ett hål där de ibland är fastkilat en sten som jag mistänker att den använder som en "dörr".Frågan är nu hur jag får bort mantisen ur akvariet, har ni några tips?Mvh Mikael Citera
a.nilson Postat 19 september 2011 Postat 19 september 2011 Om du kan så lyft ut stenen när dörren är stängd. Pilla bort stenen spruta med kolsyrat vatten in i hålet så bör dem hoppa ut. Citera
DanneD Postat 20 september 2011 Postat 20 september 2011 Mata honom vid hålet så kommer han inte behöva ut och jaga. Min förra blev ganska tam och trevlig faktiskt. Citera
Awa86 Postat 14 oktober 2011 Postat 14 oktober 2011 Ta ut stenen och häll sötvatten på den, har nu min i ett 10 liters akvarium ganska söt roliga när de bygger bo matar min med pincett ibland för att få den tamare, men den är inte så förtjust i det just nu för den attackerar pincetten ibland Citera
Leif Holmqvist Postat 15 oktober 2011 Postat 15 oktober 2011 Hej. det finns en liten smäcker fälla som heter X- TERMINATOR. fångade minmantis med den, värd varenda krona (:Bioted marin har den, och den kostarett par hundralappar. Citera
Ozric Postat 15 oktober 2011 Postat 15 oktober 2011 Jag fick tipset att skaffa en Pistol-räka,å så blev det. Gissar att räkan knäppte mantisen. Sen är frågan om man hellre vill ha en Pistol-räka... De kan ju också ta småfisk. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.