Gå till innehåll

ny medlem här, en enkel presentation


Alfredsson

Rekommenderade inlägg

Jag hittade ingen annan tråd som berör ämnet "ny medlem" så jag presenterar mig lite kort här i den här avdelningen.

Hej!!!

Mitt namn är Tommy, 31år och nybliven saltkars ägare.

Karet i fråga är ett AN Evolution 37L, vunnet på tradera för en vecka sedan för den blyga summan av 399:-

sedan tidigare driver jag ett Centralamerikanskt ciklid akvarium 180L.

har pysslat med sötvatten sedan barnsben.

Tanken är att jag lite lätt skall börja med saltvatten i 37:an för att sedan, säg om ett år

uppgradera 180an till salt.

jag har inga direkta frågor ännu då jag läst här på forumet i två veckors tid nu.

köpte även på mig salt och mätare och tester igår så jag har allt jag behöver för start förutom den interna pumpen i 37:an som var trasig.

tänkte jag skulle höra mig för på köpes delen om någon har en liggandes.

det var allt jag hade på hjärtat idag.

väl mött!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej och välkommen till gemenskapen! :D

Om du vill göra något som lite lättare kan hittas så kan du gå in på "Inställningar", längst upp på skärmen, och sen klicka på "Redigera profil" ute i vänsterkanten. Där finns sen en ruta som heter "Allmän beskrivning" längst ner som jag tror du kan använda.

Kul ändå att se att du startar upp med ett så litet kar. Kan bli knivigt förvisso när det kommer till "stabila vattenvärden", men det kanske du redan läst dig till. :) Lycka till!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul ändå att se att du startar upp med ett så litet kar. Kan bli knivigt förvisso när det kommer till "stabila vattenvärden", men det kanske du redan läst dig till. :) Lycka till!

det är lite det som är tanken, klarar jag ett litet kar så blir ett större inga problem ;) och utgifterna för att starta ett såpass litet kar är ganska markant mindre än säg ett 180l

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...