Gå till innehåll

äter upp den ena


kvalle

Rekommenderade inlägg

jag har 2 blå rands gobi en L och en M

och problemet uppstod ca 1,5v efter att dom left bra ihop.

då börja den den stora bita i "svansen" på den andre..så nu har han flyttat och fixa eget bo..

men så fort dom får syn på varandra jagar den store ner den andra i sitt hål..

fiskaffären hade inge bra tips, dom tyckte det lät mycket konstigt efter som dom e flockdjur tydligen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det en Elacatinus oceanops?

Det är ingen stimfisk vad jag vet utan en parbildande och revirhävdande liten fisk som försvarar sitt område mot konkurenter.

Såg även att du hade problem med en sjöstjärna, mitt korta svar är nog att ditt kar är för litet och det går inte riktigt att stödmata stjärnor(med undantag för rovstjärnor).

Försök få tag på latinska namn då dom svenska fantasi-namnen kan vara rätt förvirrande o så blir det oftare fel.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som Lasse säger så är det möjligt att dom är av samma kön då den dominerade försöker slå ut den andra.

Det är även fiskar som bör ha lite större kar med en del bottenyta o sand...

När det kommer till stjärnor så finns det flera röda varianter och vad dom äter är inte helt klart men man verkar vara inne på att det är microfilmen som bildas på sten och andra ytor.

Kort sagt så har man inte riktigt så bra odds alltid för att få dom o klara sig...

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...