Neostar Postat 27 september 2011 Postat 27 september 2011 Vad är det för gröna alger som jag har på sten och glas, försvinner aldrig. Vad är det och hur får ja bort det ?Tacksam för all hjälp ja kan få. Citera
campokatt Postat 27 september 2011 Postat 27 september 2011 Är det små runda prickar på glaset? Som sitter stenhårt?Min erfarenhet är att alger på glaset får man hur man än anstränger sig..Dom gröna på stenen ställer väll knappast till med nått problem eller? Placera en snygg korall över dom så för svinner dom ju Då dom kommer i skugga....Föresten. Hur ofta rengör du rutan? Se att stenen går ända fram vilken antagligen gör den svår att rengöra... Citera
Neostar Postat 13 oktober 2011 Författare Postat 13 oktober 2011 Det är gröna prickar på glasen :-( Får skrapa varje dag och grönt belägg. Känns jobbigt att aldrig få det snyggt. Citera
campokatt Postat 13 oktober 2011 Postat 13 oktober 2011 Somsagt. Alla måste skrapa rutorna för att dom inte ska växa igen.Gör man det ofta så sitter dom inte så hårt...Man kan oxå försöka anpassa belysningen så att den inte sprider ljuset så mycket på rutorna.... Då växer dom långsammare.Jag brukar oxå få skrapa ett par ggr/vecka.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.