Krillo Postat 28 september 2011 Postat 28 september 2011 Hej på er,Jag undrar om en Tunze Osmo får plats i mitt RSM130? Vart skall den sitta? Till vänster om skummaren idag så har jag idag en sån HÄR monterad + en liten pump till UV-systemet. Där är det alltså lite trångt. Det andra alternativet är väl till höger om skummaren?Ni som har kört en, hur har ni monterat den?//Kristian
maca Postat 28 september 2011 Postat 28 september 2011 Hej,Jag monterade min vid bubbelfällan precis innan returpumparna, det är trångt men där lyckades jag klämma ner den.. dvs jag monterade ena magneten inne i pump avdelningen och själva givarna på andra sidan. Tyvärr har jag ingen bild som visar hur jag gjorde. Jag hade också ett sådant där assessory kit installerat.
Krillo Postat 28 september 2011 Författare Postat 28 september 2011 Med din erfarenhet, skulle du säga att det skulle gå att montera den till höger om skummaren?
maca Postat 28 september 2011 Postat 28 september 2011 Jag körde med en Tunze 9002 skummare, som var monterad med magneten i el-facket, så med den erfarenheten nej, vet inte hur det är med original skummaren.
toer Postat 5 oktober 2011 Postat 5 oktober 2011 intresserad att montera likadan så du får gärna visa bilder sedan när du monterat;)
Krillo Postat 5 oktober 2011 Författare Postat 5 oktober 2011 Det skall jag fixa, har inte allt färdigmonterat ännu - men kan iaf rapportera att det verkar funka att sätta den till höger om skummaren.
Ouscazz Postat 14 december 2011 Postat 14 december 2011 Jag har satt min Tunze 3155 med magneten på baksidan av karet och sensorsidan i sumpen, precis till höger om bubbelfällan.
Piggelin Postat 17 december 2011 Postat 17 december 2011 Jag har satt min Tunze 3155 med magneten på baksidan av karet och sensorsidan i sumpen, precis till höger om bubbelfällan.Provade idag att mecka med det men blir inte riktigt klok på hur för de får ju inte vara ivägen när man skall lyfta ut skummaren.Fler förslga kanske en bild så man ser....Var skickar ni ut påfyllnadsvattnet och hur har ni fäst den slangen?Bilder är guld värda om ni kan....
Rekommenderade inlägg