GÄ till innehÄll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋼) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Hej pÄ er,

Jag undrar om en Tunze Osmo fĂ„r plats i mitt RSM130? Vart skall den sitta? Till vĂ€nster om skummaren idag sĂ„ har jag idag en sĂ„n HÄR monterad + en liten pump till UV-systemet. DĂ€r Ă€r det alltsĂ„ lite trĂ„ngt. Det andra alternativet Ă€r vĂ€l till höger om skummaren?

Ni som har kört en, hur har ni monterat den?

//Kristian

Postat

Hej,

Jag monterade min vid bubbelfÀllan precis innan returpumparna, det Àr trÄngt men dÀr lyckades jag klÀmma ner den.. dvs jag monterade ena magneten inne i pump avdelningen och sjÀlva givarna pÄ andra sidan. TyvÀrr har jag ingen bild som visar hur jag gjorde. Jag hade ocksÄ ett sÄdant dÀr assessory kit installerat.

Postat
  • Författare

Med din erfarenhet, skulle du sÀga att det skulle gÄ att montera den till höger om skummaren?

Postat

Jag körde med en Tunze 9002 skummare, som var monterad med magneten i el-facket, sÄ med den erfarenheten nej, vet inte hur det Àr med original skummaren.

Postat

intresserad att montera likadan sÄ du fÄr gÀrna visa bilder sedan nÀr du monterat;)

Postat
  • Författare

Det skall jag fixa, har inte allt fÀrdigmonterat Ànnu - men kan iaf rapportera att det verkar funka att sÀtta den till höger om skummaren.

• 2 mĂ„nader senare...
Postat

Jag har satt min Tunze 3155 med magneten pÄ baksidan av karet och sensorsidan i sumpen, precis till höger om bubbelfÀllan.

Postat
Jag har satt min Tunze 3155 med magneten pÄ baksidan av karet och sensorsidan i sumpen, precis till höger om bubbelfÀllan.

Provade idag att mecka med det men blir inte riktigt klok pÄ hur för de fÄr ju inte vara ivÀgen nÀr man skall lyfta ut skummaren.

Fler förslga kanske en bild sÄ man ser....

Var skickar ni ut pÄfyllnadsvattnet och hur har ni fÀst den slangen?

Bilder Àr guld vÀrda om ni kan....

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.