Postat 28 september 201113 Ă„r Hej pĂ„ er,Jag undrar om en Tunze Osmo fĂ„r plats i mitt RSM130? Vart skall den sitta? Till vĂ€nster om skummaren idag sĂ„ har jag idag en sĂ„n HĂR monterad + en liten pump till UV-systemet. DĂ€r Ă€r det alltsĂ„ lite trĂ„ngt. Det andra alternativet Ă€r vĂ€l till höger om skummaren?Ni som har kört en, hur har ni monterat den?//Kristian
Postat 28 september 201113 Är Hej,Jag monterade min vid bubbelfÀllan precis innan returpumparna, det Àr trÄngt men dÀr lyckades jag klÀmma ner den.. dvs jag monterade ena magneten inne i pump avdelningen och sjÀlva givarna pÄ andra sidan. TyvÀrr har jag ingen bild som visar hur jag gjorde. Jag hade ocksÄ ett sÄdant dÀr assessory kit installerat.
Postat 28 september 201113 Är Författare Med din erfarenhet, skulle du sÀga att det skulle gÄ att montera den till höger om skummaren?
Postat 28 september 201113 Är Jag körde med en Tunze 9002 skummare, som var monterad med magneten i el-facket, sÄ med den erfarenheten nej, vet inte hur det Àr med original skummaren.
Postat 5 oktober 201113 Är intresserad att montera likadan sÄ du fÄr gÀrna visa bilder sedan nÀr du monterat;)
Postat 5 oktober 201113 Är Författare Det skall jag fixa, har inte allt fÀrdigmonterat Ànnu - men kan iaf rapportera att det verkar funka att sÀtta den till höger om skummaren.
Postat 14 december 201113 Är Jag har satt min Tunze 3155 med magneten pÄ baksidan av karet och sensorsidan i sumpen, precis till höger om bubbelfÀllan.
Postat 17 december 201113 Är Jag har satt min Tunze 3155 med magneten pÄ baksidan av karet och sensorsidan i sumpen, precis till höger om bubbelfÀllan.Provade idag att mecka med det men blir inte riktigt klok pÄ hur för de fÄr ju inte vara ivÀgen nÀr man skall lyfta ut skummaren.Fler förslga kanske en bild sÄ man ser....Var skickar ni ut pÄfyllnadsvattnet och hur har ni fÀst den slangen?Bilder Àr guld vÀrda om ni kan....