Gå till innehåll

Möblera om bland ls


thomas.b

Rekommenderade inlägg

Hej alla proffs o nybörjare!

Som ny salvattenshobbyn är man glad att sg finns när det uppstår frågeteckan.

Nu har det dykt upp just ett sådant som ni kanske kan svara på, startade mitt Woha 468L för ca 7mån sedan.

Fiskar och koraller ser ut att må bra vatten värdena ligger inom gränserna.

Nu till frågan..... Min scape är jag inte nöjd med har ca 50 kg LS stör jag biologin om jag lyfter ut dem i balja och möblerar om??post-5647-14468922974977_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det ska nog inte vara någon större fara, frågan är dock hur länge du tänkt ta ut stenen. Om du kan så kan du helst göra om aquascapingen med stenen i själva akvariet utan att behöva lyfta ut den det hade skapat minst stress men det beror självklart på vad du tänkt göra med stenen.

Men att göra om Aquascapingen bör inte vara någon större fara om du är orolig så kan du förbereda en del nytt vatten och göra ett vattenbyte efter.

Om du är orolig för att det ska bli för stor obalans eller om det skulle finnas mycket sediment osv så kan du ju ta lite i taget och arbeta dig igenom revet stegvis.

Men från det jag kan se på bilderna så bör det vara lungt du verkar inte ha så överdriver mycket fisk heller, det du kan göra efteråt är att du lägger i lite aktivt kol samt zeozym eller ultra life eller något liknande för att binda upp smutsen.

Mvh

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...