Patrik_101 Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 Hej!Jag håller på att bygga mig en kub på 50x50x50.Är helt grön i saltvattenvärlden men försöker läsa på och lära sig av all bra info på guiden.Jag har iaf funderat på en maxspect 110w till mitt akvarie.Vet inte än vilken inriktning men en hel del koraller skall det vara i... Vill iaf göra rätt från början och inte behöva komplementera i efterhand.Nu till min fråga, skulle denna ramp räcka eller är det mer watt man behöver?Hur nära ytan kan denna ramp ligga? ...säg att vatten nivån kommer vara någonstans mellan 1,5 - 2 cm under kanten.Rampen skall ligga på dess armar över akvariekanten.Jag inbillar mig att ju närmare rampen ligger ytan desto mindre spillljus ut i rummet blir det?!Tack på förhand!Mvh,Patrik Citera
_Manne_ Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 Den rampen kommer att funka kanon, men ligg åtminstone 4-5cm över ytan med rampen. Kommer o bli endel stänk på den ändå.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
osby0479 Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 Du kan ev ha det lite högre upp än 4-5 cm men det är ju en smaksak, hur pass mycket spridning man vill ha på ljuset, min hade jag ca 8-10cm upp o körde sps utan problem! Citera
SmallTown Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 Jag kör med 110w semi över mitt 60x60x60. Spilljuset på sidan av akvariet är ganska stort och skall du ha SPS så kan ju alltid ett Lens-kit vara ett alternativ. Citera
Patrik_101 Postat 7 oktober 2011 Författare Postat 7 oktober 2011 Det låter bra, får bli en sådan!Låter också som att jag får hänga upp den i vajern för att ha minst 5cm över vatten.Är det någon av som kör med linskitet till er maxspect? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.